Η διαδρομή του ορεινού αγώνα τρεξίματος «Σαμαριά» κινείται σε ακτίνα 4 χιλιομέτρων από το Ξυλόσκαλο (Βόρεια είσοδος του φαραγγιού της Σαμαριάς). Ξεκινάει από τις ταβέρνες στην είσοδο του οροπεδίου και ακολουθεί για τα πρώτα 4χλμ μία εναλλακτική διαδρομή μέσα από αγροτικούς δρόμους και μονοπάτια έως την  τοποθεσία «Μαχί» (υψ. 1.200 μ., διασταύρωση με αγροτικό δρόμο προς καταφύγιο Καλλέργη), όπου βρίσκεται το πρώτο σημείο εφοδιασμού.

Από το «Μαχί»  συνεχίζει σε ασφάλτινο δρόμο λίγο ανηφορικό για ενάμιση (1,5) χιλιόμετρο, έως το Ξυλόσκαλο (υψ. 1.250μ.). Εδώ είναι το δεύτερο σημείο εφοδιασμού.

Από εκεί μπαίνουμε στο μονοπάτι του φαραγγιού της Σαμαριάς, με πορεία νοτιοανατολική. Το μονοπάτι τα πρώτα 500 μέτρα είναι αρκετά κατηφορικό και συνεχίζει ήπια κατηφορικό.

Στα 7.600 μ. του αγώνα συναντάμε την πηγή «Νερούτσικο» (υψ. 1.005 μ.) και στα 8.380 μ. συναντάμε την πηγή «Ρίζα Συκιάς» (υψ. 812 μ.).

Συνεχίζοντας σε ήπια κατηφορικό μονοπάτι, πάντα στο βασικό μονοπάτι του Φαραγγιού της Σαμαριάς, φτάνουμε στα 9.200 μ. της διαδρομής στο Φυλάκιο του Αγίου Νικολάου (υψ. 666 μ.), το οποίο είναι και το χαμηλότερο υψομετρικά σημείο της διαδρομής. Εδώ είναι και το τρίτο σημείο εφοδιασμού.

Από αυτό το σημείο ακολουθώντας την σήμανση βγαίνουμε εκτός του βασικού μονοπατιού του φαραγγιού της Σαμαριάς με κατεύθυνση ανατολική. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και ανηφορικό μέχρι τα 11.070 μέτρα της διαδρομής στη θέση Καλυβάκι (Φυλάκιο του Δασαρχείου υψ. 950 μ.), σημείο με πανοραμική θέα στο φαράγγι της Σαμαριάς. Στη συνέχεια με κατεύθυνση βόρεια το μονοπάτι κατηφορίζει μέχρι τα 12.500 μ. της διαδρομής στο τέταρτο σημείο εφοδιασμού τα Ποτιστήρια (υψόμετρο 907 μ.). Ακολουθεί μονοπάτι αρκετά ανηφορικό με κατεύθυνση βορειοανατολική, περνά από ένα ενδιάμεσο μικρό σταθμό ανεφοδιασμού, τον πέμπτο, στα 13.500 μέτρα (υψ. 1.150 μ.) και συνεχίζει μέχρι τα 14.700 μέτρα της διαδρομής, στη θέση Ποριά (Μητάτο του Βίγλη, υψ. 1.466 μ.) που είναι το έκτο σημείο εφοδιασμού. Από εδώ ακολουθούμε τον λίγο ανηφορικό αγροτικό δρόμο, με κατεύθυνση δυτική, μέχρι τα 18.100μ. της διαδρομής στο καταφύγιο Καλλέργη (υψ. 1.600 μ.), που είναι ο έβδομος σταθμός ανεφοδιασμού του αγώνα. Στη συνέχεια με κατεύθυνση νότια ακολουθούμε τον κατηφορικό αγροτικό δρόμο μέχρι τον όγδοο ενδιάμεσο σταθμό στα 20.500 μέτρα (υψ. 1.430 μ.), για να μπούμε στο τελικό κομμάτι της διαδρομής του αγώνα, σε μονοπάτι κατηφορικό με κατεύθυνση νοτιοδυτική, κι έτσι ολοκληρώνουμε τον κύκλο, φτάνουμε στα 21.600 μέτρα της διαδρομής στο Ξυλόσκαλο (υψ. 1.250 μ.), όπου και τερματίζουμε.

Πίνακας Σταθμών Ανεφοδιασμού Αγώνα

21.600m

1250 m

Τροφοδοσία

Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τα είδη τροφής που θα προσφερθούν στους αγωνιζόμενους του αγώνα ορεινού τρεξίματος «Σαμαριά», στους βασι-κούς σταθμούς ανεφοδιασμού του αγώνα. Κάθε αθλητής μπορεί να μεταφέρει με δική του πρωτοβουλία, επιπλέον υγρή ή στερεά τροφή της επιλογής του, πέρα από τα είδη που θα προσφέρει η διοργάνωση.